ecoASEMAN ja ecoMOBIILIN sähköinen asiointi
ecoASEMIEN ja ecoMOBIILIN sähköisessä asiointipalvelussa hallinnoidaan kotitalousasiakkaiden perusmaksua vastaan saatavaa ilmaisrajaa maksullisille jätteille. Palvelussa voi päivittää yhteystietoja ja seurata ilmaisrajan täyttymistä sekä tapahtumahistoriaa.
Rekisteröidy tai kirjaudu ecoASEMIEN ja ecoMOBIILIN sähköiseen asiointiin
Palveluun pääsee yllä olevasta painikkeesta ja osoitteessa lapeco.wisemaster.fi
Sähköisen asioinnin käyttö aloitetaan rekisteröitymällä ja sopimuksen teolla. Kirjautuminen palveluun edellyttää vahvaa tunnistautumista, kuten verkkopankkitunnuksia. Rekisteröitymisen yhteydessä luotu asiakaskortti kannattaa ladata talteen puhelimeen tai tietokoneelle. Kortin voi myös tulostaa ja käyttää paperista asiakaskorttia.
Tarvitsetko apua rekisteröitymisessä tai palvelun käytössä? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Autamme rekisteröitymisessä ja asiakaskortin luomisessa. Asiakaskortti voidaan pyydettäessä lähettää postitse tai sähköpostitse asiakaspalvelustamme rekisteröitymisen jälkeen.
Perusmaksua vastaan saatavan ilmaisrajan käyttöönotto
Jätehuollon perusmaksua vastaan saatavan ilmaisrajan hyödyntäminen vaatii etukäteen tehtävän rekisteröitymisen asiakastunnuksen luomiseksi. Rekisteröityminen tehdään vain kerran.
Asiakkuus tunnistetaan asemilla ja ecoMOBIILISSA korttia näyttämällä. Mikäli tunnusta tai korttia ei ole, maksulliset jätteet maksetaan korttimaksulla. Sallan ecoASEMALLA asioidessa itsepalvelupäätteelle syötetään asiakaskortin asiakastunnus tai näytetään korttia päätteen QR-koodinlukijaan, jotta ilmaisrajan käyttö mahdollistuu.
Asiakaskortti on perusmaksukohtainen, eli kortti tehdään yhdelle henkilölle taloutta kohden. Asiakastunnus on asiakaskortin viivakoodin alla näkyvä kirjain- ja numerokoodi.
Yritysasiakkaat
Yritysasiakkaat eivät toistaiseksi voi asioida sähköisessä asioinnissa. Yritysten asiakaskortit luodaan Lapecon asiakaspalvelussa, jossa yritykselle luodaan asiakaskortti. Yritysasiakkailla maksutapoina ecoASEMILLA ja ecoMOBIILISSA ovat korttimaksu ja laskutusvaihtoehto.
Sallan ecoASEMALLA asioidessa itsepalvelupäätteelle tulee syöttää kortin asiakastunnus tai näyttää korttia älylaitteelta tai paperista korttia päätteen QR-koodin lukijaan, jotta laskutusvaihtoehto aktivoituu maksutapoihin. Mikäli tunnusta tai korttia ei ole, pääte antaa maksullisten jätteiden maksutavaksi ainoastaan korttimaksun. ecoMOBIILISSA ja muilla asemilla asiakaskortti näytetään asemahenkilökunnalle.
Yleistä
Kotitalouksien maksulliset jätekuormat voi tuoda ecoASEMILLE ja ecoMOBIILIIN joko perusmaksua vastaan saatavalla ilmaisrajalla tai maksaa ne korttimaksulla. Kotitalouksilla on edelleen käytössään vuosittainen kolmen kuution tai 700 kilon ilmaisraja, jonka jokainen kotitalous saa käyttöönsä jätehuollon perusmaksua vastaan.
Kotitaloudet eivät tarvitse maksuttomien jätteiden tuontiin asiakaskorttia. Asemilla ja ecoMOBIILISSA vastaanotettavat jätteet ja hintatiedot löytyvät ecoASEMAT ja ecoMOBIILI sekä hinnat -sivuilta.Usein kysyttyä palvelusta
Olen rekisteröitynyt ecoASEMAN asiakkaaksi, mutten löytänyt tunnusten luomisen yhteydessä asiakaskorttia
Kirjaudu palveluun uudelleen vahvaa tunnistautumista käyttäen. Mikäli rekisteröityminen onnistui, ohjaa sivusto suoraan palvelun omille sivuille. ”Hallinnoi tietojasi” -kohdassa voi tarkastella omia tietoja. "Kiinteistön tiedot" -kohdan alta löytyy kohta: ”Asiakaskortti”. Tekstiä painamalla kortti avautuu näytölle ja sen voi ladata talteen. Asiakaskortti on kuvatiedosto, jonka voi myös tulostaa ja käyttää paperista korttia.
En voi rekisteröityä verkossa vahvaa tunnistautumista käyttäen
Rekisteröityminen voidaan tehdä asiakaspalvelussamme puhelimitse yhdessä asiakkaan kanssa. Asiakas ei tarvitse puhelinta lukuun ottamatta muita laitteita. Puhelinta tarvitaan tuolloin vain puhelun soittamiseen. Puhelimitse tehdyissä rekisteröinneissä asiakkaille lähetetään paperinen asiakaskortti postitse tai korttitiedosto (pdf) asiakkaan sähköpostiin.